Sporządzanie księgi identyfikacji
W dużych firmach przy projektowaniu logo praktycznie nigdy nie zapomina się o księdze znaku. Jest to taki element konieczny, bo bez księgi znaku ciężko jest później powielać logotyp na różnych materiałach drukowanych, zachowując odpowiednią kolorystykę i prawidłowe proporcje. Na brak księgi znaku mogą sobie pozwolić tylko te firmy które są niezbyt duże i nie planują szerokiej dystrybucji swojego logotypu.



Te wielkie od samego początku wiedzą, że księga znaku logo będzie u nich zwyczajnie konieczna i przeznaczają na jej zbudowanie odpowiedniej budżet. Agencje reklamowe ustalają, ile coś takiego będzie kosztowało i zwykle firmy sprawdzają oferty kilku lub nawet kilkunastu różnorakich agencji i na tej podstawie decydując się na tę, która wykona dla nich konkretną realizację. Istotne są dotychczasowe utworzenia takiej firmy i to, czym może się ta agencja pochwalić. Jeśli ma się czym pochwalić, to prawdopodobnie będzie otrzymywała również wiele innych zleceń i to świetnie płatnych od renomowanych firm. Jeśli nie ma za dużego doświadczenia, to nie może liczyć na te zdecydowanie najlepsze realizacje w tym kontekście. Należy też rozróżnić, czym jest podstawowa i rozszerzona księga znaku.

Księgi znaku mogą być różne. Może być to księga w wersji podstawowej, przeznaczona wyłącznie i tylko do logo i do firmowego papieru, wizytówek i tym podobnych, a może być to księga, która zawiera wszystkie elementy wchodzące w skład materiałów reklamowych, jakie będą powstawać w przyszłości. Mowa jest to np o koszulkach reklamowych, gadżetach reklamowych w postaci parasoli, pendrivów, podkładek pod myszki i wielu innych. Wszystko musi być starannie przemyślane, aby późniejsze realizacje nie przysparzały problemów. Jeżeli dobrze będą przemyślane, to efekt będzie bardzo miły dla oka a taka księga wizerunku firmy bardzo się przyda.

Zobacz: http://www.whiteart.pl/ksiega-identyfikacji-wizualnej