Elementy w dobrym logo
Logo jest znakiem graficznym, który reprezentuje firmę i prezentuje ją szerokiemu gronu odbiorców. Projektowanie logo firmy mogłoby się wydawać takim prostym zadaniem, bo wystarczy wymyślić jakiś znaczek albo dosłownie zainspirować się w znaczkiem posiadanym przez inne firmy już bez problemu możemy sobie dysponować własnym logo.
Prawda wygląda nieco całkiem inaczej, dlatego że znaków logo w wielu przypadkach nie wytwarza się łatwo, bo praca nad nimi zajmuje de fakto bardzo długie godziny.



Dopracowanie wszystkiego, ustalenie spójnej koncepcji realizacji, zaznajomienie się z wszystkimi wytycznymi tak dalej wymaga naprawdę wiedzy i wiele samozaparcia. Logo nie może być przypadkowe. Nie może być to coś, co powstało na bardzo szybko i nie jest zbyt dopracowany.

Dopracowanie jest tutaj najważniejszą kwestią, jaką musimy wziąć pod uwagę. Brak dopracowania logotypu mógłby mieć bardzo negatywne konsekwencje. Głównie wyglądałoby to bardzo nieprofesjonalnie, a projekty logo same w sobie mają być wyjątkowo profesjonalne, bo takie jest ich zadanie. Mają sprawdzać się w każdych ustaleniach, bez względu na to, czy logo będzie jedynie drukowane, czy może będzie także wytłaczane lub wyszywane haftem na odzieży. W każdym przypadku powinna być sposobność zrobienia tego w sposób bezproblemowy i taki, żeby końcowy rezultat realnie był dobry. Bardzo dobre logo firmowe jest głównie takim logo, które jest czytelne. Nie ma w nim małych elementów wymagających szczegółowego przyjrzenia się. Jest to logo, które wystarczy raz ujrzeć, a w przyszłości można zapamiętać i naszkicować z pamięci. Gdy ma sporo elementów, to coś takiego zwyczajnie nie jest możliwe. Logotypy im prostsze, tym lepsze i bardziej zapadające w pamięć. Skomplikowane nie nadają się dla dużych firm. Im bardziej trudne, tym trudniejsze w odbiorze, a to źle dla firmy.

Zobacz również: http://www.whiteart.pl/projektowanie-logo